FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Pytania nooba
Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Strona klubu KGB Wschodnia Rubież Strona Główna » Ogólnie o WH40k » Pytania nooba
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dymitr




Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 8:52, 20 Wrz 2012    Temat postu: Pytania nooba

Hej. Pozawracalbym Wam trochę d... serią pytań i wątpliwości Smile
Jestem nowiutki i nie wiem jeszcze jak działa większość rzeczy w wh40k, także jakbyście mi mogli czasem odpowiedzieć na moje pytania, to byłbym wdzięczny

1. Kiedy mogę zrzucić drop pody ? W każdej turze, łącznie z pierwszą ?
2. Jak wbiję pody w hordę orków, zabiję trochę blastem, ale nadal dookoła jest zielono morze (bliżej niż 2 cale) to nie mogę rozładować poda ?
3. Czym skutecznie strzela się do lataczy, poza miskami ?

Generalnie chodzi mi o to,że szykuję rozpiskę moich bladzi i chce żeby była w miarę uniwersalna. Jako,że jest to (chyba) armia raczej na cc, to boję się trochę lataczy i zielonego tłumu.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Pijak




Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 16:21, 20 Wrz 2012    Temat postu:

Ad1. Połowa podów w pierwszej turze z automatu. Reszta w 2,3 turze na 3+ a w 4 turze automatycznie (doczytaj w podręczniku głównym zasady rezerw strona 124 i w ab BA drop pod assault strona 32).

Ad2. Nie wylądujesz w oddziale i nie zadajesz żadnych obrażeń. Zajrzyj na stronę 32 podręcznika BA masz tam zasadę Interal Guidance System.

Ad3. Innymi lataczami. Wink


Edit: Nie musisz zrzucać oddziału w podzie. Możesz zrzucić samego poda a oddział normalnie wystawić podczas rozstawiania. Jak masz 10 assaultów, taktycznych, skautów czyli tych z zasadą combat squads możesz 5 normalnie wystawić a drugą 5 zrzucić w podzie. Nie wiem czy nie zmienili tego w faq-u ale na V ed. można było zrzucić taką 10 i podzielić ją podczas wysiadania na dwie 5.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pijak dnia Czw 16:33, 20 Wrz 2012, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dymitr




Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 18:07, 20 Wrz 2012    Temat postu:

Dzięki za odpowiedź. Podręcznik poczytam jak już odbiorę go od Roberta Smile

AD.3 Stormraven styknie, czy trzeba by stormtalona lub valkirię w sojusznikach brać ?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Matus_the_1st




Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zamość

 Post Wysłany: Czw 20:33, 20 Wrz 2012    Temat postu:

Raven styknie. Albo 2.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dymitr




Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Sob 18:33, 22 Wrz 2012    Temat postu:

A ta połowa drop podów, to musi wylądować w 1 turze, czy może ?

Bo trochę lipa wpuszczać samotnego poda w hordę wroga, jak reszta armii daleko. A jakbym miał go zrzucać blisko swoich, to chyba lepiej wystawić bez poda. Chyba, że cos źle kombinuję


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
hostile




Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska

 Post Wysłany: Sob 22:32, 22 Wrz 2012    Temat postu:

Pody są wysokie i tym samym skutecznie blokują Line Of Sight przeciwnikowi, co może mieć kluczowe znaczenie przy jego dalekosiężnym ostrzale (a mianowicie jego braku Smile)

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dymitr




Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 14:09, 24 Wrz 2012    Temat postu:

hostile napisał:
Pody są wysokie i tym samym skutecznie blokują Line Of Sight przeciwnikowi, co może mieć kluczowe znaczenie przy jego dalekosiężnym ostrzale (a mianowicie jego braku Smile)


Czyli w domyśle, że muszę w 1 kolejce, z tym że ma to swoje plusy, tak ? Smile

A jeszcze takie pytanie :
Mam skład Asfaltowych Termosów x5 i chciałbym ich do SRavena wrzucić. Ale mam w HQ librariana w termosie i chciałbym,żeby się z nimi szlajał - to musi ich gonić na piechotę ,czy mogę np.4 termosów wziąć w skład i librę na piątego do SR wpakować ?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Matus_the_1st




Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zamość

 Post Wysłany: Pon 14:14, 24 Wrz 2012    Temat postu:

SR ma pojemność 12, więc wchodzi 6 modeli w terminatorkach.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dymitr




Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 14:45, 24 Wrz 2012    Temat postu:

Matus_the_1st napisał:
SR ma pojemność 12, więc wchodzi 6 modeli w terminatorkach.


O i git ! To najlepszy wariant. Gdzieś źle obczaiłem i byłem przekonany,ze ma 10. Dzięki


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dymitr




Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 15:03, 12 Gru 2012    Temat postu:

Hej!

Czy opłaca się skautów ze snajperkami wrzucać do Razora ? Czy to wogóle legalne (nie mają nic napisane w DT). Czy za drogo to wychodzi ?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
nuno




Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 15:56, 12 Gru 2012    Temat postu:

Scouci sami w sobie nie mogą mieć dedykowanego transportera.

Czy opłaca się scoutów ze snajperkami rzucać do razora:
-jeśli chcesz sobie tych snajperek poużywać to nie
-jeśli chcesz przed czymś/kimś uciec (ale zazwyczaj jednak czymś Wink ) to wtedy taki razorek może się przydać

Armia SM ma jeszcze taką zabaweczkę jak Land Speeder Storm, ale wydaje mi się, że trochę się to kłóci jednak ze snajperkami, jeśli dobrze pamiętam to ten Land Speeder jest Open-Topped (przez co jest bardziej narażony na zniszczenie) ale za to mogą z niego strzelać wszyscy pasażerowie co chyba najlepiej się sprawdza w przypadku Bolterów, dodatkowo z racji tej zasady możesz sobie z takiego Land Speedera szarżować po jego ruchu co jest bardzo fajne do wyłączania chociażby jakichś jednostek Ciężkiego Wsparcia schowanych na tyłach wroga Smile


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dymitr




Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 0:39, 13 Gru 2012    Temat postu:

a opłaca się skautów na piechotę ? zasięg 32" to wystarczająco dużo ,żeby sobie postrzelać ? co to znaczy X w sile snajperki ?

Kurcze, szykowałem sobie piękny, czwarty skład assaultów, ale DOT3 mi ich rozpuścił :/


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
nuno




Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 1:18, 13 Gru 2012    Temat postu:

Scouci są ogólnie super pod każdym względem, dosyć tani, uniwersalni, wielozadaniowi tylko oczywiście trzeba nauczyć się ich używać Wink siła X oznacza, że niezależnie od wartości T przeciwnika zawsze ranisz go na 4+ Wink

Dot3 niszczy plastik? hmm z tego co pamiętam, świetnie sobie radził ze zmywaniem farb ale z metali, na plastikach nie byłem tak odważny stosować Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dymitr




Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 10:10, 13 Gru 2012    Temat postu:

nuno napisał:

Dot3 niszczy plastik? hmm z tego co pamiętam, świetnie sobie radził ze zmywaniem farb ale z metali, na plastikach nie byłem tak odważny stosować Very Happy


Zawsze zmywałem i z plastików i z żywic i nie było kłopotu. Tym razem coś się dziwnego stało. Na szczęście mało wydałem na tych asfaltów, ale i tak szkoda.

A co do skautów, to chyba wezmę na próbę, bez transportu. I tak się dopiero uczę


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
nuno




Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 12:46, 13 Gru 2012    Temat postu:

Bierz i próbuj wszystkiego, testuj każdą jednostkę sam grając i to najlepiej na turniejach bo żadna teoria nie da Ci takiej lekcji jak praktyka w tym przypadku Smile

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Strona klubu KGB Wschodnia Rubież Strona Główna » Ogólnie o WH40k » Pytania nooba
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group