Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dymitr
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 8:52, 20 Wrz 2012 Temat postu: Pytania nooba |
|
|
Hej. Pozawracalbym Wam trochę d... serią pytań i wątpliwości
Jestem nowiutki i nie wiem jeszcze jak działa większość rzeczy w wh40k, także jakbyście mi mogli czasem odpowiedzieć na moje pytania, to byłbym wdzięczny
1. Kiedy mogę zrzucić drop pody ? W każdej turze, łącznie z pierwszą ?
2. Jak wbiję pody w hordę orków, zabiję trochę blastem, ale nadal dookoła jest zielono morze (bliżej niż 2 cale) to nie mogę rozładować poda ?
3. Czym skutecznie strzela się do lataczy, poza miskami ?
Generalnie chodzi mi o to,że szykuję rozpiskę moich bladzi i chce żeby była w miarę uniwersalna. Jako,że jest to (chyba) armia raczej na cc, to boję się trochę lataczy i zielonego tłumu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
Pijak
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 16:21, 20 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Ad1. Połowa podów w pierwszej turze z automatu. Reszta w 2,3 turze na 3+ a w 4 turze automatycznie (doczytaj w podręczniku głównym zasady rezerw strona 124 i w ab BA drop pod assault strona 32).
Ad2. Nie wylądujesz w oddziale i nie zadajesz żadnych obrażeń. Zajrzyj na stronę 32 podręcznika BA masz tam zasadę Interal Guidance System.
Ad3. Innymi lataczami.
Edit: Nie musisz zrzucać oddziału w podzie. Możesz zrzucić samego poda a oddział normalnie wystawić podczas rozstawiania. Jak masz 10 assaultów, taktycznych, skautów czyli tych z zasadą combat squads możesz 5 normalnie wystawić a drugą 5 zrzucić w podzie. Nie wiem czy nie zmienili tego w faq-u ale na V ed. można było zrzucić taką 10 i podzielić ją podczas wysiadania na dwie 5.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pijak dnia Czw 16:33, 20 Wrz 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Dymitr
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 18:07, 20 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedź. Podręcznik poczytam jak już odbiorę go od Roberta
AD.3 Stormraven styknie, czy trzeba by stormtalona lub valkirię w sojusznikach brać ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Matus_the_1st
Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość
|
Wysłany: Czw 20:33, 20 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Raven styknie. Albo 2.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Dymitr
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 18:33, 22 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
A ta połowa drop podów, to musi wylądować w 1 turze, czy może ?
Bo trochę lipa wpuszczać samotnego poda w hordę wroga, jak reszta armii daleko. A jakbym miał go zrzucać blisko swoich, to chyba lepiej wystawić bez poda. Chyba, że cos źle kombinuję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
hostile
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska
|
Wysłany: Sob 22:32, 22 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Pody są wysokie i tym samym skutecznie blokują Line Of Sight przeciwnikowi, co może mieć kluczowe znaczenie przy jego dalekosiężnym ostrzale (a mianowicie jego braku )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Dymitr
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 14:09, 24 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
hostile napisał: |
Pody są wysokie i tym samym skutecznie blokują Line Of Sight przeciwnikowi, co może mieć kluczowe znaczenie przy jego dalekosiężnym ostrzale (a mianowicie jego braku ) |
Czyli w domyśle, że muszę w 1 kolejce, z tym że ma to swoje plusy, tak ?
A jeszcze takie pytanie :
Mam skład Asfaltowych Termosów x5 i chciałbym ich do SRavena wrzucić. Ale mam w HQ librariana w termosie i chciałbym,żeby się z nimi szlajał - to musi ich gonić na piechotę ,czy mogę np.4 termosów wziąć w skład i librę na piątego do SR wpakować ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Matus_the_1st
Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość
|
Wysłany: Pon 14:14, 24 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
SR ma pojemność 12, więc wchodzi 6 modeli w terminatorkach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Dymitr
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 14:45, 24 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Matus_the_1st napisał: |
SR ma pojemność 12, więc wchodzi 6 modeli w terminatorkach. |
O i git ! To najlepszy wariant. Gdzieś źle obczaiłem i byłem przekonany,ze ma 10. Dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Dymitr
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 15:03, 12 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Hej!
Czy opłaca się skautów ze snajperkami wrzucać do Razora ? Czy to wogóle legalne (nie mają nic napisane w DT). Czy za drogo to wychodzi ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
nuno
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 15:56, 12 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Scouci sami w sobie nie mogą mieć dedykowanego transportera.
Czy opłaca się scoutów ze snajperkami rzucać do razora:
-jeśli chcesz sobie tych snajperek poużywać to nie
-jeśli chcesz przed czymś/kimś uciec (ale zazwyczaj jednak czymś ) to wtedy taki razorek może się przydać
Armia SM ma jeszcze taką zabaweczkę jak Land Speeder Storm, ale wydaje mi się, że trochę się to kłóci jednak ze snajperkami, jeśli dobrze pamiętam to ten Land Speeder jest Open-Topped (przez co jest bardziej narażony na zniszczenie) ale za to mogą z niego strzelać wszyscy pasażerowie co chyba najlepiej się sprawdza w przypadku Bolterów, dodatkowo z racji tej zasady możesz sobie z takiego Land Speedera szarżować po jego ruchu co jest bardzo fajne do wyłączania chociażby jakichś jednostek Ciężkiego Wsparcia schowanych na tyłach wroga
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Dymitr
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 0:39, 13 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
a opłaca się skautów na piechotę ? zasięg 32" to wystarczająco dużo ,żeby sobie postrzelać ? co to znaczy X w sile snajperki ?
Kurcze, szykowałem sobie piękny, czwarty skład assaultów, ale DOT3 mi ich rozpuścił :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
nuno
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 1:18, 13 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Scouci są ogólnie super pod każdym względem, dosyć tani, uniwersalni, wielozadaniowi tylko oczywiście trzeba nauczyć się ich używać siła X oznacza, że niezależnie od wartości T przeciwnika zawsze ranisz go na 4+
Dot3 niszczy plastik? hmm z tego co pamiętam, świetnie sobie radził ze zmywaniem farb ale z metali, na plastikach nie byłem tak odważny stosować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Dymitr
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 10:10, 13 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
nuno napisał: |
Dot3 niszczy plastik? hmm z tego co pamiętam, świetnie sobie radził ze zmywaniem farb ale z metali, na plastikach nie byłem tak odważny stosować |
Zawsze zmywałem i z plastików i z żywic i nie było kłopotu. Tym razem coś się dziwnego stało. Na szczęście mało wydałem na tych asfaltów, ale i tak szkoda.
A co do skautów, to chyba wezmę na próbę, bez transportu. I tak się dopiero uczę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
nuno
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 12:46, 13 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Bierz i próbuj wszystkiego, testuj każdą jednostkę sam grając i to najlepiej na turniejach bo żadna teoria nie da Ci takiej lekcji jak praktyka w tym przypadku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|