 |
|
 |
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ardis
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 11:34, 15 Maj 2010 Temat postu: Blood Angels nowy kodeks |
|
|
No, to tak z okazji zbliżającego się turnieju.
HQ:
Librarian (Rage, Sword): JP 125
Elites:
1. Sanguinary Priests
--> 1x terminator armour 85
--> 1x JP 75
2. Terminator Assault Squad: 5xTH, 1xLC 265
--> Land Raider Crusader (EA) 265
Troops:
1. Assault Squad: 10; PF, 2xMG 260
2. Assault Squad: 10; PF, 2xMG 260
3. Scout Squad: 10; PF 165
4. Scout Squad: 10; 10xSR 140
Fast Attack
1. Land Speeder Typhoon: HB 90
2. Land Speeder Typhoon: HB 90
Heavy Support:
1. Whirlwind 90
2. Whirlwind 90
Total: 2000
Scouci ze snajperkami dzielą się na dwa i scorują, scouci z fistem outflankują, reszta jest chyba oczywista. Zastanawiam się tylko, czy pierwszego priesta brać w termosie, czy może lepiej na jump packu. Terminator droższy i mniej mobilny, ale za to lepiej zabezpieczony (sv2+ i żaden lash go nie wyciągnie z transportera) i rozdaje aurę w większym promieniu, póki siedzi w pojeździe.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ardis dnia Sob 11:35, 15 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
|
 |
Josef
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 11:49, 15 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Dziwna rozpa, Filipie (?)
Nie rozumiem nastepujacych wyborow:
1) braku baali
2) braku predatorow/devastatorow
3) wziecia wirnikow
4) wziecia scoutow
5) braku rhinosów
P.S. turniej jest na 1800
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Wosho
Mod
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 784
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 12:17, 15 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Ja tu nu niczego nie rozumiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Irkuck
Mod
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 1118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: to mam wiedziec :P
|
Wysłany: Sob 12:25, 15 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
a ja przypominam że najbliższy turniej czyli za tydzień jest na 1800
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Wosho
Mod
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 784
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 12:25, 15 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
No właśnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Josef
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 16:44, 15 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Przykładowa rozpiska na 2k w moim wydaniu:
Libra - rage, tarcza, jump pack 100
chaplain- combi-melta, power fist / 155
Priest - jump pack 75
Priest 50
5 assaultowcow - melta, infernus, razor heavy flamer, searchlight, 146
8 assaultow - melta, fist, 189 + landek melta searchlight/ 225
7 assaultow - melta, fist, 171
8 assaultow - melta, fist, 189
typhoon 90
typhoon 90
2 ab - multi-melta
predator - autocannon, laski, swiatlo 141
predator - autocannon, laski, 141
5 devkow - 3 misle 136
Filipie, strzela sie o niebo lepiej od Twojej, a w walce nie ustepuje, 8 assaultowcow i kapelan przejada sie po wszystkim
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Josef dnia Sob 16:50, 15 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Ardis
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 0:36, 16 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Baale - nie mam figurek, poza tym nie robię SAFHa, tylko armię do standardowego zabijania z bliska (było kiedyś Towarzystwo Miłośników Walenia z Dyńki) - a dobry Baal zabiera sporo punktów, które można przeznaczyć na combat.
Predy/Devy - j.w.
Scouci:
a) snajperzy, bo i tak ktoś musi siedzieć na d*** i pilnować tych znaczników z tyłu, i choćbyś się skichał, to nie wynajdziesz scoringa, który się nie będzie w tej roli marnował. Scouci są najtańsi ze wszystkich dostępnych, więc dostali tę rolę. A snajperzy, bo mają względnie duży zasięg i rozsądną szansę zabić jakiegoś pojedynczego kroota, podstępnie przemykającego flanką.
b) fistownicy - bo jest to 10 tanich ciał, na które można przyjmować ciosy. I mają outflank, co się przydaje na Tau, Gwardię etc.
Wirniki - bo jak trzeba wyjąć coś, co się przed Tobą kryje, to nie ma jak wirnik. Bez pary wirników nie wychodzę z domu.
Rhinosy - bo nie ma taniego oddziału, który by dawał rhinosa, a potem się jeszcze do czegoś przydawał. Można wziąć minimalną kompanię bez dodatków, ale wtedy to jest rhinos za 110 pkt, trochę to się mija z celem. Poza tym, nie pamiętam, kiedy mnie ostatnio rhinos zasłonił przed czymkolwiek...
Cytat: |
P.S. turniej jest na 1800  |
Duh. Tak to jest, jak się nie czyta regulaminów... Zaraz wymyślę coś stosownego. ;]
Cytat: |
Filipie, strzela sie o niebo lepiej od Twojej, a w walce nie ustepuje, 8 assaultowcow i kapelan przejada sie po wszystkim |
Ogólnie muszę przyznać, że ciekawa i nawet mi się podoba, ale z tym ostatnim zdaniem, to I beg to differ. Z walczących rzeczy masz 25 assaultowców i dwóch bohaterów (notabene libra waży 125p ). Nawet w szarży to nie jest jakiś oszałamiający wygar, a na dodatek nie dysponujesz wypornością na rzeczy ignorujące save w CC, a takich jest sporo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Josef
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 13:19, 16 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Ej, Filipie, masz bardzo dziwne pomysły
1) Armia, ktora strzela tak, jak zaproponowana przeze mnie, nie potrzebuje wiecej niz 3 sporawych oddziałów do walki, nawet brak wypornosci na ataki negujace armour save nie jest problemem dzieki FC i temu, ze sa 3 oddzialy do walki a nie 1.
Np. oddział z landka wbija okolo 10 woundow termosom, nie liczac kapelana z power weaponem i potencjalnie dolaczonego libry, oczywiscie, ze straty beda, ale to nie ma az takiego znaczenia.
Dalej, co do Twoich uzasadnien:
2) 10 scoutów w outflanku to bardzo słaby wybór. Wchodza tam gdzie chcesz na 66%, niszczy ich kazdy sredni oddzial do walki wrecz, mozna sie przed nimi zastawic, a jak wyladuja gdzie indziej, mozna ich olac i wystrzelic. O wiele lepszy wybor to scout bikes ze wzgledu na wiekszy T, mobilnosc, przyzwoite strzelanie, miny i mozliwosc szarzy w 1 turze.
3) Scouci strzelajacy robia bardzo niewiele, wolalbym juz wykosztowac sie na taktycznych
4) Wirnik przydatnoscia o wiele wiele ustepuja predatorom, devastatorom, czy nawet thunderfire cannon (ale to akurat w dexie zwyklych SM). Bralbym max 1 do rozwalania grootow ukrytych i tego typu historii
5) Brak rhinosow - oczywiscie, to nie jest mur nie do przebicia, ale nie schowasz za jedna landryna 20 chlopakow na plecakach, jeden fartowny strzal w landka i masz 20 chlopakow na otwartym polu, okej, maja fnp, ale fnp to nie jest niesmiertelnosc.
6) Armia ktora ma prawie 30 chlopakow do bicia to jest armia combatowa, poza tym, to nie jest safh, za wyjatkiem devastatorow (ktorych mozna zamienic na 3 preda) wszystko jest mobilne i strzela
7) Nie rozumiem Crusadera, przy tak malej ilosci strzelania bralbym zwyklego landka, lepszy i uniwersalniejszy taktycznie, a jak juz idziesz w napor to Redeemera, bo miazdzy wiekszosc troopsow palnikami
Co do kosztu libry to jest on policzony, tylko zapomnialem zmienic
9) Moim zdaniem te gre wygrywaja armie, niezaleznie czy dedykowane do combatu czy strzelajace, ktore maja 10+ strzalow z sila 7-8 na ture, mogace w ten sposob kontrolowac rhinosy/chimery/monstrousy. Ty masz takich strzalow 4(!!!!!!) na ture, pomijajac cala reszte, niespelnienie tego warunku strasznie udupia rozpiske
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Ardis
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 15:55, 16 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Josef napisał: |
(...) nawet brak wypornosci na ataki negujace armour save nie jest problemem dzieki FC (...) Np. oddział z landka wbija (...) |
Przepraszam za kastrację wypowiedzi. Ogólnie - masz czym zatrzymać wroga, ale nie masz czym go zabić. 3-4 fisty i 1-2PW (zależnie, czym bije czapla) to jest za mało. A jak przyjdzie Ci jakiś motoboss, wulflord albo jakiś nidowy grubas, to masz rękę w nocniku; zanim go zabijesz, zeżre mnóstwo assaultowców.
Cytat: |
2) 10 scoutów w outflanku to bardzo słaby wybór. (...) |
W najgorszym wypadku odciągają uwagę przeciwnika od reszty armii (byle kichnięciem ich nie zabijesz, trochę ostrzału/kontry musisz w to włożyć - reszta chłopaków jest bardzo wdzięczna), w najlepszym - zabiją co trzeba i jeszcze zascorują. Kosztują tak mało (165 - jak piątka assaultowców z fistem na starym kodeksie), że można ich z czystym sumieniem posłać na śmierć.
Cytat: |
Scouci strzelajacy robia bardzo niewiele, wolalbym juz wykosztowac sie na taktycznych |
Tu się akurat będę upierał: ci, co zostają z tyłu, i tak nie zrobią NIC, więc nie ma sensu płacić za nich więcej, niż to konieczne.
Zależy, jak na to patrzeć. Na czołgi i save 3+ predatory i devki są lepsze. Ale przeciw lekkiej piechocie, zwłaszcza zdekowanej w coverze, wirnik jest dużo skuteczniejszy.
Cytat: |
5) Brak rhinosow (...) |
Ok, tu się zgadzam. W sumie sam odczuwam psychiczny dyskomfort, nie mając ani jednego screenosa. Będę musiał poszukać jakiegoś ekonomicznego rozwiązania.
Cytat: |
7) Nie rozumiem Crusadera |
A to już czysty lajf; taką mam figurkę (znaczy będę miał, jak w końcu złożę) i nie mam ochoty wydawać kolejnych 200zł, żeby mieć inne sponsony. Poza tym, crusader ma pewne zalety: większą pojemność (do redeemera już bym nie włożył tego, co mam) i większy zasięg (czasem się nie daje dojechać na strzał z palnika).
Cytat: |
9) (...) niespelnienie tego warunku strasznie udupia rozpiske |
Popatrim - uwidim, jak mawiali starożytni Tatarzy. Nie miałem jeszcze okazji grać z nową gwardią, nidami itp. Jak się z nimi zapoznam w praktyce, będę w stanie szerzej podyskutować na ten temat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Josef
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 16:10, 16 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
P.S. Baala mamy na sprzedaz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Irkuck
Mod
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 1118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: to mam wiedziec :P
|
Wysłany: Nie 17:24, 16 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
ta dyskusja trochę mi dziwnie wygląda, w sumie dobrze wiedzieć dlaczego ktoś coś wystawia ale żeby mu uświadamiać co jest słuszniejsze ? Filip ma trochę inny pogląd na BA niż Paweł ale patrząc po ostatnich Filipa wynikach na turniejach nic nie mówię
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
taurus
Dołączył: 24 Lip 2007
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: jakaś dziura w strone Kraśnika :P
|
Wysłany: Nie 18:03, 16 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
niektórzy graja dla przyjemnosci nie tzeba byc PG zyby miec frajde z grania mozna nad to cenic klimat i taka sie starac
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez taurus dnia Nie 18:04, 16 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Ardis
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 18:29, 16 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Irkuck napisał: |
ta dyskusja trochę mi dziwnie wygląda, w sumie dobrze wiedzieć dlaczego ktoś coś wystawia ale żeby mu uświadamiać co jest słuszniejsze ?  |
Co dwie głowy to nie jedna, jest takie przysłowie. Po to poddałem rozpiskę pod dyskusję, żeby usłyszeć, co inni o niej sądzą.
A w ogóle to mam złe koszty ASów (Imperatorze, co za hańba... idę się biczować); nie wiem, skąd mi się te 260p wzięło. Prawidłowy koszt wynosi 235 i związku z tym, w rozpisce pozostaje 50p wolnych. Jakieś pomysły anyone? ;P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Josef
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:16, 16 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Taki ze mnie potężny power gamer, że to głowę urywa.
Armie, którymi najdłużej grałem to Tau i White Scars
I, prawdę mówiąc, klimatu Blood Angelsów tutaj za grosz, 2 whirlwindy i 20 scoutów? Zabawni jesteście
Filipie, te 50 punktow zostaje Ci w rozpie na 1800 czy 2k?
Irek, nie przekonuje Filipa co do slusznosci. Wystawil rozpe do oceny, to po niej jezdze, bo moim zdaniem nie spelnia kilku warunkow sensownej rozpiski.
To chyba jeszcze nie jest power gaming ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Irkuck
Mod
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 1118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: to mam wiedziec :P
|
Wysłany: Nie 20:30, 16 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
czy ja mówię o PG
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
 |
|
|
 |
|