FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Małe Manewry na Świdkonie 24.09.2016 Limit 400
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Strona klubu KGB Wschodnia Rubież Strona Główna » Turnieje itp. » Małe Manewry na Świdkonie 24.09.2016 Limit 400
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hapol




Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 15:40, 05 Wrz 2016    Temat postu:

Galzag, zasada detachmentu na patrolu znosi detachment dostępny w dexie!
zatem mógłbyś Wink


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jakoburan




Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 15:51, 05 Wrz 2016    Temat postu:

Walkery są nawet klimatyczne (chyba że punktowo efektywny spam).

Akurat o 3 windykach myślałem jako przykładzie sytuacji, jakie należy ograniczyć.

@Galzag
Skitarii mógłbyś wystawić, bo hq jest 0-1, a na zasadach gw twój alfa dostałby +1W, czyli 3W w sumie z tego co pamiętam, i do tego bonusowy personal trait.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Galzag




Dołączył: 14 Lut 2015
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Wto 20:08, 06 Wrz 2016    Temat postu:

Już wiem właśnie, nie zauważyłem, że przy HQ jest 0-1. Myślałem, że jakiś musi być Razz

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
hapol




Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 9:53, 07 Wrz 2016    Temat postu:

generalnie wczoraj odbyłem potyczkę z Łukaszem - wystwił mi formację 10 piranii tau... to ta formacja, co może spamować drony... nie miałem kompletnie z tym szans Razz dodatkowo AV na nich to 11-10-10 więc nawet ograniczenie do max AV33 się mieści, ergo gięcie nie zawsze znaczy, że to przez zmienione zasady Smile

3 vindyki spoko - ale zostaje Ci 40pkt, na ew shieldy albo coś... powodzenia Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jakoburan




Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 12:09, 07 Wrz 2016    Temat postu:

Bo duża część gięcia w 40k odbywa się z formacji i/lub sojuszy.
Dlatego najprościej jest ograniczyć konstrukcję armii do patrolowego CADa, bez formacji.
Na takie punkty nawet niepozorne formacje mogą dużo zmienić, popatrz np. na formację z pudełka necronów, Retribution Phalanx to się chyba nazywa.

Ponadto w zasadach patrolu GW była ciekawa rzecz: po zakończeniu rozgrywek każdy wybierał jedną najfajniejszą rozegraną bitwę, i te głosy liczyły się do całościowego wyniku. (Chociaż to chyba lepiej funkcjonuje przy większej liczbie bitew i graczy.)


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jestem_andrzejem




Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 21:12, 07 Wrz 2016    Temat postu:

Panowie, jeżeli ktoś na turnieju 400 pkt wystawi coś w stylu formacji podanej powyżej to ja nawet nie bede z tym gral - walkower od razu, szkoda czasu.

Takze tego, jestem za zmodyfikowanym cadem bez formacji, bo czuje ze znajdzie sie jakis smieszek ktory bedzie chcial za wszelka cene popsuc wszystkim zabawe.

Przeciez to jest bez sensu.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
hapol




Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 22:10, 07 Wrz 2016    Temat postu:

hmm... nooo dobraaaa... bardziej sądziłem, że formacja doda uroku, ale faktycznie - może być to gięte w niektórych momentach - czy większość ludzi jest za tym, by wykreślić możliwość wzięcia formacji?!

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Matus_the_1st




Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zamość

 Post Wysłany: Śro 22:58, 07 Wrz 2016    Temat postu:

Formacje same z siebie nie powodują przegięć.
Kto zechce, to na wszystkim potrafi coś wykręcić Wink


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
hapol




Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 9:04, 08 Wrz 2016    Temat postu:

@Matus - zapytałem, bo nie chce żeby ktoś czuł się niekomfortowo - jeśli większość będzie za tym by je znieść to je zmienię, ale jak ktoś będzie za tym, żeby ich nie było i się nie pojawi to osobiście strzelę w łeb!

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jakoburan




Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 10:38, 08 Wrz 2016    Temat postu:

@Matus
Formacje same z siebie nie, dopiero fakt grania nimi. ;P (i sojuszami) (no i nie wszystkie formacje, ale nie będziemy banować pojedynczych formacji)
Akurat twoja ostatnia rozpiska pochodziła z 3 codexów i jednego supplementu, nie widać żebyś był fanem pojedynczych CADów z jednego źródła.
Na CADzie też można gięte rozpiski zrobić na niektórych codexach, ale nie aż tak jak na miksie formacji i sojuszy.

Poza tym, biorąc pod uwagę stan 40k w Lublinie, fajnie by było nie odstraszać początkujących / zainteresowanych graczy, zwłaszcza na mniejsze punkty na imprezach zorganizowanych. Smile

Pomijając siłę wyższą, mam zdecydowany zamiar pojawić się na patrolu.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Matus_the_1st




Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zamość

 Post Wysłany: Czw 12:16, 08 Wrz 2016    Temat postu:

Jak ktoś grać nie umie, albo gra czymś pierwszy raz to i rozpa-samograj nie pomoże.
Zabraniając niektórych rzeczy, pozbawiasz niektórych armii możliwości kompetytywnego grania.
I pogłębiasz tak naprawdę przepaść między nimi a kodeksami, które i bez takich bajerów sobie poradzą.
Im więcej rzeczy jest dopuszczonych, i im więcej możliwości, tym większy autobalans całości.
Co nie dotyczy graczy z pewnym doświadczeniem i ograniem, którzy nie są lepsi dzięki dopuszczonym (lub nie) rzeczom, tylko właśnie z racji doświadczenia. A na to nie jesteś wstanie poradzić już nic, oprócz ćwiczenia, żeby spróbować dorównać skillem.
POTIP: nie chodzi o to, żeby wymóc zbanwanie czegoś, z czym sobie nie radzisz, bo idąc tym tropem trzeba by dać każdemu graczowi po 10 marinów z bolterami, ustawić ich w rządkach w zasięgu rapida na pustym kawałku kartki A4 i kazać rzucać kostkami.

Ja na patrolu CADopodobnym sobie poradzę Very Happy
A sojuszami grałem zanim to było modne (Codex:Daemonhunters).


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
hapol




Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 12:59, 08 Wrz 2016    Temat postu:

czuję między wami challeng Very Happy
sparuję was w pierwszej Very Happy

i uważam podobnie jak Matus, sam na początku myślałem, że ucięcie formacji, IA itd rozwiąże sprawę, ale często kończy się tak, że dobre armie nadal sobie poradzą, a słabsze dexy nie wycisną już dobrego wyniku... co do IA nadal jestem nieprzekonany, bo tam jest jeszcze gorszy burdel zasadowy niż w wydaniach GW, ale formacje spoko Smile

Zatem reasumując, na turniejach, króre ja bede robił, formacje będą dopuszczone, IA to zależy od mojego humoru, ale albo w całości albo na jakiś % limitu.

Co do młodych czy nawet nowych graczy, o których Kuba się tak boi - niech przyjdą chociaż, sparuje ich z kimś, kto ma odpowiednią rozpę (w takim sensie, że nie wystawi mi mini death company Razz), jak wygra (jakimś cudem) będzie się i tak biłz silniejszymi, więc to nie będzie dziwne, że przegra... taka prawda, trzeba grać i nabierać doświadczenia Razz

ważne info: dałem na turniej po 45min na jedną grę, biorąc poprawkę po ostatnich naszych turniejach to trochę mało - czasu będziemy mieli więcej, więc spoko, ale sobie zarezerwujcie czas, myślę, że do 14 to raczej na pewno Razz


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jestem_andrzejem




Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 20:03, 08 Wrz 2016    Temat postu:

Czyli wkoncu jak bedzie?
Dopuszczone formacje 10 piranii i podobnych w turnieju na 400 pkt?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Matus_the_1st




Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zamość

 Post Wysłany: Czw 20:22, 08 Wrz 2016    Temat postu:

Jest też lekarstwo pt. "wymóg posiadania modeli z wysiwygiem" Wink

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jakoburan




Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pią 0:52, 09 Wrz 2016    Temat postu:

Balans rozgrywki przez nieograniczone dopuszczenie sera, ciekawa koncepcja. Autobalans rozumiem działa na tej zasadzie, że po kilku rozgrywkach wszyscy przerzucają się na ser jako jedyne słuszne rozwiązanie (pomijając tych co odpuszczają zorganizowane rozgrywki albo i grę jako taką).

A wracając do naszego patrolu:
Co z pojazdami? Redukcja AV i HP czy limit? Jeśli limit to strony czy sumy?
Ja wiem że suma 33 eliminuje dredy u sm, ale tak naprawdę najbardziej klimatyczne walkery na patrol to sentinele (bohaterów zakonu pod respiratorem nie wysyła się na rutynowe latanie po lasach ;P)


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Strona klubu KGB Wschodnia Rubież Strona Główna » Turnieje itp. » Małe Manewry na Świdkonie 24.09.2016 Limit 400
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 4 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group