![](http://picsrv.fora.pl/Solaris/images/forumlogo.jpg) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Solaris/images/bg_top_border.jpg) |
![](http://picsrv.fora.pl/Solaris/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hapol
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 10:11, 05 Sie 2016 Temat postu: Małe Manewry na Świdkonie 24.09.2016 Limit 400 |
|
|
Małe Manewry na Wschodniej Flance #2 - Patrol WARHAMMER 40.000
Miejsce: [link widoczny dla zalogowanych] <- klinij mnie!
Termin: 24 września 2016r.
Wejście: zgodnie z opłatą konwentową
Ramy czasowe:
09:00 - 09:15 Zapisy
09:15 - 10:00 I bitwa
10:10 - 10:55 II bitwa
11:05 - 11:50 III bitwa
12:00 - 12:45 IV bitwa
Zasady:
Patrol format: 400pts
1 detachment do wyboru:
1) modyfikowany CAD:
0-1 HQ
1-3 Troops
0-1 Elite
0-1 Fast Attack
0-1 Heavy Support
2) formacja, która nie jest modyfikowanym CADem codexowym, supplementowym, what ever
Wybierając pierwszą opcję, gracz otrzymuje bonus w postaci możliwości przerzutu Warlord trait, oraz posiadane troopsy mają objective secured special rule.
Max armour Sv 3+ (w tym cover), max inv 4+, max ilość ran pojedynczego modelu 3, max AV12 (jeśli ktoś chce, może wykorzystać pojazd z większym AV, ale liczyć się będzie jakby miał max 12), max 3 HP na pojazd (gdyby jakiś miał więcej, możesz użyć go, ale jego liczba redukowana jest do 3), max T modelu 6 , nawet pomimo przekroczenia go w wyniku boosta, psioniki, whatever!
zakaz imiennich IC
dopuszczone wszystkie codexy, supplementy, itd
uznajemy wszystkie oficjalne FAQi+draft FAQi wydane do 31 sierpnia 2016
dopuszczone modele z FW (z wyłączeniem zasad eksperymentalnych), proxy oraz count as (modele, które są jako 'count as' najlepiej wysłać do mnie na maila (mtnawrot@gmail.com) do akceptacji, żeby nie było, że później nie dopuszczę czegoś na turnieju)
niedopuszczone: armie unbound, apocalipsa, fortyfikacje, GC/SH, death from the skies
psyker: można używać tylko mocy o koszcie WC=1, generujemy D3 WC na początku tury psychiki
gramy na stołach 48'' x 48''
obowiązują normlanie: first blood, break the enemy lines, slay the warlord
Punktacja:
Małe punkty dodaje się za:
1) różnicę w KP, max do 4
2) ilość D3 na kartach ustala się na 2
3) tactical objectives
4) dodatkowe cele misji
Duże punkty oblicza się na podstawie bilansu różnicy w małych pkt, np. w małych 7:3, czyli w dużych 14:6
Scenariusze:Dla ułatwienia, we wszystkich scenariuszach ustala się rozstawienie: Dawn of war
I - CLEANSE AND CONTROL
II - THE EMPEROR’S WILL
III - CLOAK AND SHADOWS
IV - CRUSADE (D3=2)
Impreza przy współudziale sklepu e-Legion.pl ze Świdnika!
pytania? wątpliwości?
proszę pamiętać, że turnieje robione są dla nas, więc jeśli macie jakieś sugestie, albo widzicie, że coś nie zagra - dajcie znać!
UWAGA! Ze względu na ostatnie wydarzenia, chciałbym zaznaczyć, że modele przynoszone na nasze turnieje, dobrze aby były kompletne, ergo - miały ręce, nogi, głowy, macki, skrzydła, cokolwiek, co trzeba, chyba, że liczymy coś jako proxy (np. DP bez skrzydeł, ale liczymy jakby je miał - skrzydłą wg RB nie liczą się do LoSa, więc takie coś spokojnie przejdzie), posiadały odpowiednią podstawkę i na niej były. To, że ten turniej dopuszcza niepomalowane modele/modele bez WYSIWYGu - nie oznacza, że dopuszczamy do brak szacunku dla naszego hobby i przeciwnika.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hapol dnia Nie 20:59, 18 Wrz 2016, w całości zmieniany 8 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Solaris/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Galzag
Dołączył: 14 Lut 2015
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 11:19, 05 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
2) formacja, która nie jest modyfikowanym CADem codexowym, supplementowym, what ever Smile |
Zapytam wprost: detachment z codexu skitarii może być?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Solaris/images/spacer.gif) |
hapol
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 12:56, 05 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
możesz wybrać CAD, który przedstawiłem, albo formację
Skitarii mają swój CAD, dostosowany do ich armii, jak widzisz, nie możesz go zastosować na tym turnieju - bo jedyny CAD dopuszczony, to ten, który napisałem w rulingu
jednak, jakby nie patrzeć, są do siebie podobne, masz tylko ograniczenia slotów na poszczególne rzeczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Solaris/images/spacer.gif) |
Ert
Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 15:00, 05 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Czyli jak rozumiem nie ma bonusów za CAD?
A bym się wybrał nawet
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Solaris/images/spacer.gif) |
hapol
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 10:18, 06 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
na potrzeby możemy bonusy zostawić, nawet przy tym modyfikowanym CADzie, jeśli chodzi o formację, to nie
zaraz dopiszę to!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Solaris/images/spacer.gif) |
jestem_andrzejem
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 19:32, 12 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Jestem za, gdzie wysylac rozpiske? Czy na miejscu?
A co do sugestii to jedna - punkty.
Mozemy odejsc od malych/duzych punktow, roznic, bilansow procentow itd?
Zamiast tego, normalnie po bożemu, punktowac sie za pomoca tylko celow misji (wg podrecznika) i kart tactical objectives? Tactical objectives mozna zmodyfikowac w ten sposob ze jezeli objective jest nie do spelnienia (np zniszczenie fortyfikacji ktorej nie ma to automatyczna i natychmiastowa wymiana karty).
Co wy na to?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jestem_andrzejem dnia Pią 19:43, 12 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Solaris/images/spacer.gif) |
Jakoburan
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 22:42, 12 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Przeliczanie punktów potrzebne jest do sprawiedliwego ustalenia rankingu. Różne scenariusze mają różne ilości punktów do zdobycia, a nawet przy tym samym scenariuszu czasami jest 5:0 (maska), a czasami 10:10 (remis). Przy liczeniu tylko małych punktów to taki wysoki remis byłby wyżej punktowany niż niskopunktowa maska. Przeliczenie (ocena) każdej bitwy w tej samej skali (np. od 0 do 20 punktów) pozwala na porównanie bitew i stworzenie sumarycznego rankingu.
Cele niemożliwe do zrealizowania praktycznie zawsze się zamienia.
Jeśli chodzi o inne propozycje, to zmniejszyłbym ilość tacticalowych objectivów z 6 do 4 (proporcjonalnie do wielkości stołu) i może jeszcze w Crusade 3 a nie 4.
Chodzi o to by znaczniki były warte walki o nie, a nie poniewierały się jak pokemony po miastach. Żeby próbować odebrać/zablokować przeciwnikowi a nie tylko kampić na swojej połowie znaczników i strzelać z daleka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Solaris/images/spacer.gif) |
hapol
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 7:07, 14 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Wszystkim sie zajme jak wroce za ok 36h bo to tylko draft ruling byl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Solaris/images/spacer.gif) |
Galzag
Dołączył: 14 Lut 2015
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 15:55, 14 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Jeśli chodzi o inne propozycje, to zmniejszyłbym ilość tacticalowych objectivów z 6 do 4 (proporcjonalnie do wielkości stołu) i może jeszcze w Crusade 3 a nie 4.
Chodzi o to by znaczniki były warte walki o nie, a nie poniewierały się jak pokemony po miastach. Żeby próbować odebrać/zablokować przeciwnikowi a nie tylko kampić na swojej połowie znaczników i strzelać z daleka. |
Myślę, że niestety ilość znaczników tego nie zmieni. Chociaż można zrobić w takim razie 5 i jeden z nich kłaść centralnie na środku pola gry. Wtedy już będzie drobna różnica.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Solaris/images/spacer.gif) |
Jakoburan
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 17:18, 14 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Na te punkty będzie mniej jednostek niż znaczników do obskoczenia.
W normalnej grze masz stół 4x6, a tu 4x4, czyli 2/3 normalnej powierzchni, więc 4 znaczniki taktyczne dają to samo zagęszczenie na jednostkę powierzchni stołu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Solaris/images/spacer.gif) |
Galzag
Dołączył: 14 Lut 2015
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:43, 14 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
To jasne. Ja tylko mówię, że mniejsza ilość znaczników wcale nie wykluczy kampienia przy krawędzi i koszenia w walce na dystans
Ja bym mimo wszystko próbował z jakimiś obowiązkowymi znacznikami stawianymi około środka. Ale nie naciskam, bo nie mam nawet pewności czy będę - niestety.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Solaris/images/spacer.gif) |
Jakoburan
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 0:06, 15 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Biorąc pod uwagę podręcznikowe ograniczenia rozstawiania znaczników to dla 6 znaczników na stole 4x4 nie ma za dużego pola do popisu.
Dla uproszczenia i przyspieszenia rozstawiania proponuję co następuje:
1. Wyznaczamy 2 linie dzielące stół na połowy.
2. Umieszczamy 4 znaczniki w punktach dzielących te linie na 3 równe części (3x16"=48"=4').
Otrzymamy znaczniki rozstawione na kwadracie o boku 11.31". Moim zdaniem na te punkty to rozwiązanie optymalne (to tylko 400 punktów w patrolu).
I mały offtop: Co sądzicie o formacie Highlander?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Solaris/images/spacer.gif) |
Ert
Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 8:21, 16 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Ja tam bym na tych ptk w ogóle zrezygnował z formacji. Re-roll tac. obj. nie jest głupie.
Highlander to gdzie cały codex dostaje zasade "unique"?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Solaris/images/spacer.gif) |
Jakoburan
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 11:07, 16 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o formacje, to na te punkty faktycznie chyba lepiej byłoby zostawić tylko rulingowego miniCADa. Nie mam nic przeciwko formacjom, ale na te punkty nawet formacje normalnie pomijane mogłyby się okazać OP, a przecież celem formatu Combat Patrol jest szybkie i radosne turlanie kostkami.
Highlandera w dużym uproszczeniu możnaby streścić tak, jak to zrobiłeś.
Tutaj przykładowe zasady:
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie jest to oczywiście zamknięty zestaw.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Solaris/images/spacer.gif) |
hapol
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 15:49, 16 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
highlander spoko, ale na razie nie myślę, żeby wprowadzać go tutaj na turniej - wiem, też, że nie taki był cel tego offtopa
co do zasad ze znacznikami, tacticalami itd:
przede wszystkim chciałem, jak najmniej zmieniać zasady z RB, ale faktycznie pewne niedociągłości będą się non stop pojawiać, zatem zmienię ilość znaczników taktycznych z 6 do 4, zmienię też niektóre karty, ew. je wyrzuce, co w praktyce będzie oznaczało, że albo ktoś sobie przygotuje już zmodyfikowaną talię, albo będzie odrzucał te, które będą usunięte
druga zmiana, to w Crusade zmienię na sztywno 3 znaczniki, z koniecznością rozstawienia po linii dzielącej stół na pół po dłuższej przekątnej, zyli -> |\| albo |/|, co da możliwość kampienia tym rozpiską, które idą na strzelanie, oraz tym które idą do CC
dzisiaj wieczorem, albo jutro wrzucę zmodyfikowane zasady.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Solaris/images/spacer.gif) |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/Solaris/images/spacer.gif) |
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/Solaris/images/bg_bottom_border.jpg) |
|