|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
na ile pkt chcesz grać ? |
2500 pkt |
|
60% |
[ 3 ] |
3000 pkt |
|
20% |
[ 1 ] |
5000 pkt |
|
20% |
[ 1 ] |
|
Wszystkich Głosów : 5 |
|
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 14:55, 20 Cze 2015 Temat postu: Turniej 25.07.15r. |
|
|
Data i miejsce
1) 28.07.15r w WG
ramy czasowe:
9.00 początek zapisów; określenie Warmastera danej strony, rozlosowanie graczom stołów do gry
9.30 nie przekraczalny początek bitwy - jeśli kogoś nie będzie to ta osoba wystawia swoją armię według zasad Strategic Reserves
I. przerwa - między 2 a 3 turą gry
II. przerwa- między 4 a 5 turą gry
ok. 20 koniec gry - nie gramy więcej jak 5 rund
nie przewiduje ograniczenia czasowego na turę danego sojuszu
ZAPISY
a) od 8.00 w Czwartek 16.07.15r należy przesyłać zgłoszenia na maila [link widoczny dla zalogowanych] - liczy się termin zgłoszenia. W zgłoszeniu proszę pisać : Nick, armia i strona po której chcesz walczyć
b) rozpiski do przesłania do 23.00 w Czwartek 23.07.15r- rozpiski muszą mieć wyraźnie zaznaczone: formacje( wartość punktowa, wymogi i bonusy), warlorda i resztę armii opisaną.
IMPERIUM
1)Karol Budda Rzeczycki Blood Angels
2)Jarema Osinski Blood Angels
3)Wolan SM
CHAOS/XENO
1) Uruk - Dark Eldar
2) Łukasz - Tau
3) Ert - Tau
KRÓTKI ZARYS ZASAD -zalecam przeczytanie zasad APO samemu
2) Warmaster
- główno dowodzący danej strony
- jego decyzje są ostateczne dla tej strony
- decyduje o ' time- off' - czasie jaki jego strona ma na rozlokowanie swoich modeli na stole
- wybiera Strategic Assets Cards
- decyduje, który, jeśli którykolwiek , z graczy używa Finest Hour i/lub Divine Intervention
- nominuje Master of Disaster( przy Unnatural Disaster)
- jego śmierć daje dodatkowe pkt stronie przeciwnej
3) zasady ogólne
- turniej przedstawia batalię o zdobycie jednej planety przez połączone siły Xeno i Chaosu z rąk Imperium
- dwie strony walczące między sobą mają po 3 graczy,którzy mają 9 000 pkt na stronę do wydania na armie- po 3000 na każdego gracza
- zakaz przekazywania pkt między graczami w sojuszu
- gramy na czterech połączonych stołach 72'x 48'
- absolutny zakaz proxów- pełny WYSIWYG, konwersje dopuszczone- muszą być na akceptowalnym poziomie
- zakaz armii unbound
- o zaczynaniu decyduje 'time-off' --> Warmaster danej strony określa czas jaki jego strona potrzebuje na wystawienie modeli na stół. Strona z mniejszą ilością czasu zaczyna, mają tylko ten czas na deployment - wszystko nie wystawione na stół do upływu czasu jest automatycznie przenoszone do Strategic Reserves i wchodzi do gry wg ich zasad
- wystawienie jest 'mieszane' --> gracze wystawiają swoje modele w granicach stołu do którego zostali przydzielenii wg zasad podręcznika, ale poźniejsze ruchy, strzały i szarże nie są ograniczone krańcami stołu
- Seize the initiative roll--> tradycyjnie na 6+;każdy Gargantuan Creature, Super hvy w armii powyżej liczby tego samego typu jednostki w armii przeciwnej dodaje +1 do rzutu ( przykład: jeśli Imperium wystawi 4 Super hvy i/lub Gargantuan Creature ,a strona xeno wystawi tylko 2 , to team xeno dostaje +2 do rzutu na Seize the initiative)
- w celu uniknięcia 'wałków' kontrola gracza należy do jego bezpośredniego przeciwnika
- tradycyjne Secondary Objectives obowiązują częściowo - tylko Line Breaker, Slay the Warlord
- Nightfight tradycyjnie
- każdy z graczy musi mieć obowiązkowo :
a) miarki, kostki, templaty i blasty , które używa jego armia// ' samoróbki" apokaliptycznych templatow dopuszczone, po wcześniejszym zmierzeniu ich przez organizatora; pozyczanie ich jest także dozwolone
b) wydrukowaną w 2 egzemplarzach rozpiskę swojej armii - wszystkie formacje i ich bonusy, jednostki, oraz ich ulepszenia z których gracz korzysta muszą być umieszczone na tej rozpisce razem z kosztami
c) kodeks i wydrukowane zasady wszelkiego rodzaju formacji( czy to apo czy nie) do wglądu dla gracza przeciwnego - na telefonie/tablecie się nie liczy
d) brak czegokolwiek z listy skutkuje pkt-ami ujemnymi na koniec turnieju
- dopuszczone są wszystkie kodeksy, suplementy, formacje, fortyfikacje, Apocalypse Rulebook 2013, najnowszy Imperial Armour i Escalation i ich FAQ-i i erraty--> nie dopuszczone są formacje i kampanie GW, np Damocles, Vraks etc
- ograniczenia na typy jednostek --> 0-1 Lord of War/Super Heavy/Gargantuant Creature na gracza
- deployment dawn of war
4) Kolejność etapów w turze
- unnatural disasters
- "compulsory" reactions ( po PL- akcje wymuszone)
- tura gracza
a) deklaracja divine intervention
b) deklaracja finest hour
c) normalna tura gracza
5) Skorowanie
- wygrywa strona, która na koniec gry po zliczeniu pkt ma ich najwięcej
- 4 strategic objectives na każdym stole : po 1 w strefie wystawienia i 2 pomiędzy graczami; każdy jest mysterious objectivem
- 'trzymanie' znacznika na zasadach:
a) jednostka w 3" kontroluje znacznik
b) jedna jednostka = jeden kontrolowany znacznik
c) jeśli dwie przeciwne jednostki kontestują znacznik to decyduje roll-off
d) jednostki uciekające, fliery, swoopujące FMC i GFC nie mogą trzymać znacznika
- każdy znacznik daje różną wartość pkt-wą, w zależności która jest runda
a) 1-2 runda = 1 Strategic Victory Point ( SVP)
b) 3-4 runda = 2 SVP
c) 5 runda = 3 SVP
- pkt ze znaczników zliczane są przed każdą przerwą w grze i na koniec tury 5
- za braki w wyposazeniu odejmowane są pkt
- dodatkowe pkty za : zabicie Warmastera( 3 SVP), 1 svp za zniszczenie Super Heavy/Gargantuant Creature, zatrzymanie Finest Hour, Slay the Warlord, Linebreaker
- stablowanie przecinika = automatyczny win
6) Strategic Assets Cards
- wybierane przed grą przez Warmastera dla każdego z graczy
- można ich używać dopiero od tury 2
- każdemu graczowi przysługuje 1, Warmaster dostaje dodatkowo 1
- tylko 1 gracz z danego sojuszu może użyć jednego Strategic Asset Card na turę
- moment jego użycia jest zapisany na karcie ( np- w shooting phase, przed deploymentem itp)- po użyciu nie można będzie już jej użyc w grze
- dany gracz może wybrać Strategic Asset Card tylko z tych przypisanych swojej armii i ogólnodostępnych
- niektóre Strategic Asset Card wymagają zapłącenia kosztu- tzw, Strategic Resource; jeśli taka karta chce być użyta musimy zapłacić 1 SVP za każdym razem
- Strategic Reinforcement --> za 1 SVP można wrócić 1 model całkwowicie zniszczony ( ma on mieć max 15 hull pointów, nie może być unique, wchodzi do gry dopiero po przerwie)
7) Strategic Reserves
- w Apo nie ma standardowego rzutu na rezerwy, używa sie za to tabelki do sprawdzenia kiedy dany typ jednostki może wejść
- o wejściu decyduje Warmaster
typ kiedy wchodzi
a) flier, spr hvy flier, FMC, FGC w którejkolwiek turze, zaczynając od 1
b) jednostki z Deep Strike w którejkolwiek turze, zaczynając od 1
c) Fast vehicle i reszta jednostek po którejkolwiek z przerw
8 ) Divine Intervention
- Warlord deklaruje 1 na grę, zaczynając od 2 tury
- trzeba spełnić określone warunki (str.33)
- dodatkowe ograniczenia : Gracze SM nie mogą użyć więcej jak jednego Div Int (zapis w Apo 2013)
9) Finest Hour
- Warlord może użyć raz na grę, zaczynając od 2 tury
- po użyciu wybiera się odpowiednią tabelkę i rzut kością determinuje który bonus Warlord uzyskał
- dodatkowe bonusy: 3++, eternal warrior, może rozkazać All-Out Attack
- SM i CSM mogą wybrać z tabelki Son of Primarch z odpowiedniego dla siebie Prymarchy
10) Unnatural disaster
- wybrałem , katastrofę która będzie obowiązywała w ciągu turnieju, ogłoszę ją na początku turnieju
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Łukasz dnia Śro 21:37, 22 Lip 2015, w całości zmieniany 7 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
Buddzioch
Dołączył: 10 Wrz 2011
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lbn
|
Wysłany: Nie 20:16, 21 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
o skurwesku, na takie punkty to pędem przybędę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
hapol
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 22:08, 21 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Znając czas naszych gier, to albo sędzia będzie trzymał się czasu, jak rzep psiego ogona, albo zrobimy losowania (jak będzie równa ilość graczy) i zagramy apo na sumę pkt po obu stronach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Buddzioch
Dołączył: 10 Wrz 2011
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lbn
|
Wysłany: Nie 22:24, 21 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
na 3k mozna dwie bitwy, na 5k tylko jedną
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
:Pijak:
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 9:51, 22 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Jak zapakuje się na takie pkt. W walizkę i plecak to wpadnę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
hapol
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 11:48, 22 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Nie bierz piwa, weźmiesz się bez problemu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Łukasz
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 7:57, 23 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
jeśli chodzi o czas gry to wstępnie z Grodziem gadałem żeby 2-dniowy turniej robić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Wolan
Dołączył: 10 Sie 2013
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 3:24, 03 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Jak dogadasz się z Grodziem, to nie ma problemu z dwudniowym. Można wtedy zagrać cztery albo pięć bitw - będzie dość optymalnie.
Ja jestem za 2500, bo i tak będzie problem z czasem bitw - i tak będą się przedłużały, nawet jak będzie więcej czasu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Łukasz
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 23:40, 04 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
po krótkim namyśle mój pomysł na turniej wygląda w ten sposób:
Imperium vs Reszta
- limit miejsc na turniej to 8 osób - po 4 na każdą stronę --> " kto pierwszy ten lepszy" od momentu ogłoszenia zapisów// ograniczenie liczby miejsc wynika z małego metrażu w WG
- każda armia ma po 2500 pkt, poziom ally na battle brothers dla każdej armii po obu stronach
- wstępnie zasady jak na Apocalypse - jak je ogarnę to więcej napiszę co o nich myślę, misją najprawdopodobniej będzie coś więcej jak wyrżnąć przeciwników
- turniej najprawdopodobniej na całą sobotę --> od 9 rano do momentu aż się skończy
- przewiduję jedną dużą bitwę 4 vs 4 z przerwą/ami na szamę itp
- wstępny zakaz przekazywania pkt innym graczom ze swojego teamu i raczej kategoryczny zakaz proxowania ( dobre konwersje jak najbardziej dopuszczone)
- ewentualne nagrody też są tematem do obgadania - wygrana strona zgarnia całą pulę kasy lub czy wolicie jakieś modele itp/itd w zamian tego ( najprawdopodobniej zamowione u Grodzia)
dajcie znać co o takiej formule turnieju myślicie , postaram się odpisać jak znajdę chwilę czasu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
hapol
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:52, 06 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Może być, ale chcesz układać nas parami, jak na normalnej apo, czy po prostu tam gdzie się pójdzie, tam się kopie tyłki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Łukasz
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 10:28, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
planuję coś jeszcze innego - rozlokowanie miejsca na stole w swoim teamie będzie losowe - na rzut kością.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Buddzioch
Dołączył: 10 Wrz 2011
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lbn
|
Wysłany: Czw 13:00, 09 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
na 2.5k to chyba lepiej by było normalnie zagrac 1vs1 ale jak bedzie apo to tez chetnie przyjde
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Buddzioch dnia Czw 13:06, 09 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Łukasz
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:40, 09 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
być może, ale kiedy jak nie na apo zobaczysz tytany grające :d
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
:Pijak:
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 19:56, 10 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
W Apo nigdy nie grałem więc z chęcią za gram jaki jest aktualny podrecznik do tego? Imperium na xeno/heretyków count me in. Jak nie będzie takich ekstremalnych upałów jak ostatnio to przyjadę. Mam tylko imperium wiec zaklepuje sobie miejsce w tej drużynie.
Podzieli się strefę rozstawienia i każdy wylosuje swoją cześć.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez :Pijak: dnia Pią 20:05, 10 Lip 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Buddzioch
Dołączył: 10 Wrz 2011
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lbn
|
Wysłany: Sob 10:16, 11 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
no to ja tez chcialbym sie zglosic - imperium ofkors
pdf do apo2 jest na znanej ruskiej stronie tak jak wszystkie inne.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Buddzioch dnia Sob 10:19, 11 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|