FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Turniej 25.07.15r.
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Strona klubu KGB Wschodnia Rubież Strona Główna » Turnieje itp. » Turniej 25.07.15r.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

na ile pkt chcesz grać ?
2500 pkt
60%
 60%  [ 3 ]
3000 pkt
20%
 20%  [ 1 ]
5000 pkt
20%
 20%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 5

Autor Wiadomość
Łukasz




Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Sob 14:55, 20 Cze 2015    Temat postu: Turniej 25.07.15r.

Data i miejsce
1) 28.07.15r w WG
ramy czasowe:
9.00 początek zapisów; określenie Warmastera danej strony, rozlosowanie graczom stołów do gry
9.30 nie przekraczalny początek bitwy - jeśli kogoś nie będzie to ta osoba wystawia swoją armię według zasad Strategic Reserves
I. przerwa - między 2 a 3 turą gry
II. przerwa- między 4 a 5 turą gry
ok. 20 koniec gry - nie gramy więcej jak 5 rund

nie przewiduje ograniczenia czasowego na turę danego sojuszu

ZAPISY
a) od 8.00 w Czwartek 16.07.15r należy przesyłać zgłoszenia na maila [link widoczny dla zalogowanych] - liczy się termin zgłoszenia. W zgłoszeniu proszę pisać : Nick, armia i strona po której chcesz walczyć
b) rozpiski do przesłania do 23.00 w Czwartek 23.07.15r- rozpiski muszą mieć wyraźnie zaznaczone: formacje( wartość punktowa, wymogi i bonusy), warlorda i resztę armii opisaną.

IMPERIUM

1)Karol Budda Rzeczycki Blood Angels
2)Jarema Osinski Blood Angels
3)Wolan SM


CHAOS/XENO

1) Uruk - Dark Eldar
2) Łukasz - Tau
3) Ert - Tau

KRÓTKI ZARYS ZASAD -zalecam przeczytanie zasad APO samemu

2) Warmaster
- główno dowodzący danej strony
- jego decyzje są ostateczne dla tej strony
- decyduje o ' time- off' - czasie jaki jego strona ma na rozlokowanie swoich modeli na stole
- wybiera Strategic Assets Cards
- decyduje, który, jeśli którykolwiek , z graczy używa Finest Hour i/lub Divine Intervention
- nominuje Master of Disaster( przy Unnatural Disaster)
- jego śmierć daje dodatkowe pkt stronie przeciwnej

3) zasady ogólne
- turniej przedstawia batalię o zdobycie jednej planety przez połączone siły Xeno i Chaosu z rąk Imperium
- dwie strony walczące między sobą mają po 3 graczy,którzy mają 9 000 pkt na stronę do wydania na armie- po 3000 na każdego gracza
- zakaz przekazywania pkt między graczami w sojuszu
- gramy na czterech połączonych stołach 72'x 48'
- absolutny zakaz proxów- pełny WYSIWYG, konwersje dopuszczone- muszą być na akceptowalnym poziomie
- zakaz armii unbound
- o zaczynaniu decyduje 'time-off' --> Warmaster danej strony określa czas jaki jego strona potrzebuje na wystawienie modeli na stół. Strona z mniejszą ilością czasu zaczyna, mają tylko ten czas na deployment - wszystko nie wystawione na stół do upływu czasu jest automatycznie przenoszone do Strategic Reserves i wchodzi do gry wg ich zasad
- wystawienie jest 'mieszane' --> gracze wystawiają swoje modele w granicach stołu do którego zostali przydzielenii wg zasad podręcznika, ale poźniejsze ruchy, strzały i szarże nie są ograniczone krańcami stołu
- Seize the initiative roll--> tradycyjnie na 6+;każdy Gargantuan Creature, Super hvy w armii powyżej liczby tego samego typu jednostki w armii przeciwnej dodaje +1 do rzutu ( przykład: jeśli Imperium wystawi 4 Super hvy i/lub Gargantuan Creature ,a strona xeno wystawi tylko 2 , to team xeno dostaje +2 do rzutu na Seize the initiative)
- w celu uniknięcia 'wałków' kontrola gracza należy do jego bezpośredniego przeciwnika
- tradycyjne Secondary Objectives obowiązują częściowo - tylko Line Breaker, Slay the Warlord
- Nightfight tradycyjnie
- każdy z graczy musi mieć obowiązkowo :
a) miarki, kostki, templaty i blasty , które używa jego armia// ' samoróbki" apokaliptycznych templatow dopuszczone, po wcześniejszym zmierzeniu ich przez organizatora; pozyczanie ich jest także dozwolone
b) wydrukowaną w 2 egzemplarzach rozpiskę swojej armii - wszystkie formacje i ich bonusy, jednostki, oraz ich ulepszenia z których gracz korzysta muszą być umieszczone na tej rozpisce razem z kosztami
c) kodeks i wydrukowane zasady wszelkiego rodzaju formacji( czy to apo czy nie) do wglądu dla gracza przeciwnego - na telefonie/tablecie się nie liczy
d) brak czegokolwiek z listy skutkuje pkt-ami ujemnymi na koniec turnieju
- dopuszczone są wszystkie kodeksy, suplementy, formacje, fortyfikacje, Apocalypse Rulebook 2013, najnowszy Imperial Armour i Escalation i ich FAQ-i i erraty--> nie dopuszczone są formacje i kampanie GW, np Damocles, Vraks etc
- ograniczenia na typy jednostek --> 0-1 Lord of War/Super Heavy/Gargantuant Creature na gracza
- deployment dawn of war

4) Kolejność etapów w turze
- unnatural disasters
- "compulsory" reactions ( po PL- akcje wymuszone)
- tura gracza
a) deklaracja divine intervention
b) deklaracja finest hour
c) normalna tura gracza

5) Skorowanie
- wygrywa strona, która na koniec gry po zliczeniu pkt ma ich najwięcej
- 4 strategic objectives na każdym stole : po 1 w strefie wystawienia i 2 pomiędzy graczami; każdy jest mysterious objectivem
- 'trzymanie' znacznika na zasadach:
a) jednostka w 3" kontroluje znacznik
b) jedna jednostka = jeden kontrolowany znacznik
c) jeśli dwie przeciwne jednostki kontestują znacznik to decyduje roll-off
d) jednostki uciekające, fliery, swoopujące FMC i GFC nie mogą trzymać znacznika
- każdy znacznik daje różną wartość pkt-wą, w zależności która jest runda
a) 1-2 runda = 1 Strategic Victory Point ( SVP)
b) 3-4 runda = 2 SVP
c) 5 runda = 3 SVP
- pkt ze znaczników zliczane są przed każdą przerwą w grze i na koniec tury 5
- za braki w wyposazeniu odejmowane są pkt
- dodatkowe pkty za : zabicie Warmastera( 3 SVP), 1 svp za zniszczenie Super Heavy/Gargantuant Creature, zatrzymanie Finest Hour, Slay the Warlord, Linebreaker
- stablowanie przecinika = automatyczny win

6) Strategic Assets Cards
- wybierane przed grą przez Warmastera dla każdego z graczy
- można ich używać dopiero od tury 2
- każdemu graczowi przysługuje 1, Warmaster dostaje dodatkowo 1
- tylko 1 gracz z danego sojuszu może użyć jednego Strategic Asset Card na turę
- moment jego użycia jest zapisany na karcie ( np- w shooting phase, przed deploymentem itp)- po użyciu nie można będzie już jej użyc w grze
- dany gracz może wybrać Strategic Asset Card tylko z tych przypisanych swojej armii i ogólnodostępnych
- niektóre Strategic Asset Card wymagają zapłącenia kosztu- tzw, Strategic Resource; jeśli taka karta chce być użyta musimy zapłacić 1 SVP za każdym razem
- Strategic Reinforcement --> za 1 SVP można wrócić 1 model całkwowicie zniszczony ( ma on mieć max 15 hull pointów, nie może być unique, wchodzi do gry dopiero po przerwie)

7) Strategic Reserves
- w Apo nie ma standardowego rzutu na rezerwy, używa sie za to tabelki do sprawdzenia kiedy dany typ jednostki może wejść
- o wejściu decyduje Warmaster

typ kiedy wchodzi
a) flier, spr hvy flier, FMC, FGC w którejkolwiek turze, zaczynając od 1
b) jednostki z Deep Strike w którejkolwiek turze, zaczynając od 1
c) Fast vehicle i reszta jednostek po którejkolwiek z przerw

8 ) Divine Intervention
- Warlord deklaruje 1 na grę, zaczynając od 2 tury
- trzeba spełnić określone warunki (str.33)
- dodatkowe ograniczenia : Gracze SM nie mogą użyć więcej jak jednego Div Int (zapis w Apo 2013)

9) Finest Hour
- Warlord może użyć raz na grę, zaczynając od 2 tury
- po użyciu wybiera się odpowiednią tabelkę i rzut kością determinuje który bonus Warlord uzyskał
- dodatkowe bonusy: 3++, eternal warrior, może rozkazać All-Out Attack
- SM i CSM mogą wybrać z tabelki Son of Primarch z odpowiedniego dla siebie Prymarchy

10) Unnatural disaster
- wybrałem , katastrofę która będzie obowiązywała w ciągu turnieju, ogłoszę ją na początku turnieju


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Łukasz dnia Śro 21:37, 22 Lip 2015, w całości zmieniany 7 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Buddzioch




Dołączył: 10 Wrz 2011
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Lbn

 Post Wysłany: Nie 20:16, 21 Cze 2015    Temat postu:

o skurwesku, na takie punkty to pędem przybędę.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
hapol




Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Nie 22:08, 21 Cze 2015    Temat postu:

Znając czas naszych gier, to albo sędzia będzie trzymał się czasu, jak rzep psiego ogona, albo zrobimy losowania (jak będzie równa ilość graczy) i zagramy apo na sumę pkt po obu stronach Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Buddzioch




Dołączył: 10 Wrz 2011
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Lbn

 Post Wysłany: Nie 22:24, 21 Cze 2015    Temat postu:

na 3k mozna dwie bitwy, na 5k tylko jedną

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
:Pijak:




Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 9:51, 22 Cze 2015    Temat postu:

Jak zapakuje się na takie pkt. W walizkę i plecak to wpadnę.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
hapol




Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 11:48, 22 Cze 2015    Temat postu:

Nie bierz piwa, weźmiesz się bez problemu Smile

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Łukasz




Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Wto 7:57, 23 Cze 2015    Temat postu:

jeśli chodzi o czas gry to wstępnie z Grodziem gadałem żeby 2-dniowy turniej robić

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wolan




Dołączył: 10 Sie 2013
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pią 3:24, 03 Lip 2015    Temat postu:

Jak dogadasz się z Grodziem, to nie ma problemu z dwudniowym. Można wtedy zagrać cztery albo pięć bitw - będzie dość optymalnie.

Ja jestem za 2500, bo i tak będzie problem z czasem bitw - i tak będą się przedłużały, nawet jak będzie więcej czasu.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Łukasz




Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Sob 23:40, 04 Lip 2015    Temat postu:

po krótkim namyśle mój pomysł na turniej wygląda w ten sposób:

Imperium vs Reszta

- limit miejsc na turniej to 8 osób - po 4 na każdą stronę --> " kto pierwszy ten lepszy" od momentu ogłoszenia zapisów// ograniczenie liczby miejsc wynika z małego metrażu w WG Very Happy
- każda armia ma po 2500 pkt, poziom ally na battle brothers dla każdej armii po obu stronach
- wstępnie zasady jak na Apocalypse - jak je ogarnę to więcej napiszę co o nich myślę, misją najprawdopodobniej będzie coś więcej jak wyrżnąć przeciwników
- turniej najprawdopodobniej na całą sobotę --> od 9 rano do momentu aż się skończy
- przewiduję jedną dużą bitwę 4 vs 4 z przerwą/ami na szamę itp
- wstępny zakaz przekazywania pkt innym graczom ze swojego teamu i raczej kategoryczny zakaz proxowania ( dobre konwersje jak najbardziej dopuszczone)
- ewentualne nagrody też są tematem do obgadania - wygrana strona zgarnia całą pulę kasy lub czy wolicie jakieś modele itp/itd w zamian tego ( najprawdopodobniej zamowione u Grodzia)


dajcie znać co o takiej formule turnieju myślicie , postaram się odpisać jak znajdę chwilę czasu


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
hapol




Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 22:52, 06 Lip 2015    Temat postu:

Może być, ale chcesz układać nas parami, jak na normalnej apo, czy po prostu tam gdzie się pójdzie, tam się kopie tyłki? Smile

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Łukasz




Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Wto 10:28, 07 Lip 2015    Temat postu:

planuję coś jeszcze innego - rozlokowanie miejsca na stole w swoim teamie będzie losowe - na rzut kością.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Buddzioch




Dołączył: 10 Wrz 2011
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Lbn

 Post Wysłany: Czw 13:00, 09 Lip 2015    Temat postu:

na 2.5k to chyba lepiej by było normalnie zagrac 1vs1 ale jak bedzie apo to tez chetnie przyjde

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Buddzioch dnia Czw 13:06, 09 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Łukasz




Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 20:40, 09 Lip 2015    Temat postu:

być może, ale kiedy jak nie na apo zobaczysz tytany grające :d

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
:Pijak:




Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pią 19:56, 10 Lip 2015    Temat postu:

W Apo nigdy nie grałem więc z chęcią za gram jaki jest aktualny podrecznik do tego? Imperium na xeno/heretyków count me in. Jak nie będzie takich ekstremalnych upałów jak ostatnio to przyjadę. Mam tylko imperium wiec zaklepuje sobie miejsce w tej drużynie.
Podzieli się strefę rozstawienia i każdy wylosuje swoją cześć.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez :Pijak: dnia Pią 20:05, 10 Lip 2015, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Buddzioch




Dołączył: 10 Wrz 2011
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Lbn

 Post Wysłany: Sob 10:16, 11 Lip 2015    Temat postu:

no to ja tez chcialbym sie zglosic - imperium ofkors

pdf do apo2 jest na znanej ruskiej stronie tak jak wszystkie inne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Buddzioch dnia Sob 10:19, 11 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Strona klubu KGB Wschodnia Rubież Strona Główna » Turnieje itp. » Turniej 25.07.15r.
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group